Spoluhráči.cz klub Klub českých turistů, odbor Hodonín kalendář akcí 11. ročník Jarního výstupu na Žalostinou

Klub českých turistů, odbor Hodonín – 11. ročník Jarního výstupu na Žalostinou

Možné akce:

11. ročník Jarního výstupu na Žalostinou

Kdy:Sobota 7. 4. 2018 8:00
Kde:Bílé Karpaty - Žalostinská vrchovina
Popis akce:

První dubnovou sobotu pořádá Klub českých turistů, odbor Hodonín pro své členy i širokou veřejnost 11. ročník Jarního výstupu na Žalostinou, na jejímž vrcholu (622 m) se nachází dřevěná rozhledna skýtající nádherné výhledy na blízké Vrbovce a okolní vrchy Bílých a Malých Karpat.

Sraz:   v sobotu 7. dubna v 8:00 ve vestibulu nádraží ČD v Hodoníně, zakoupení jízdenek (pro dvojice doporučeno zakoupení celodenní víkendové slevové jízdenky IDS JMK Slovácko za 100 Kč s možností přibrání až 3 dětí do 15 let)

Přesun:   osobním vlakem s odjezdem v 8:19 do Strážnice, příjezd v 8:43, přestup na autobus s odjezdem v 9:00, příjezd do  Radějova v 9:08 (výstup skupiny „A“) a na Lučinu v 9:17 (výstup skupiny „B“)

Trasa „A“:    Z Radějova (235 m) se po modré TZ přehoupneme přes Holý vrch (388 m) na Mlýnky (266 m; 3,0 km) kde po modré TZ pokračujeme stoupáním až k lesní asfaltové cestě. Zde se dáme doleva a pokračujeme po značené cyklostezce Velký skalický okruh kolem Kamenné búdyna Koválovské lúky (562 m; 8,2 km). Poté pokračujeme po červené hlavní hřebenovce po státní hranici přes Tlstou horu, Machnáč a Zrubenec až k rozcestí Kněžské hory  (538 m; 13,7 km). Tady odbočíme na modrou TZ směr Vývoz, kde později neznačeně vystoupáme na vrchol Žalostiné (622 m; 15,0  km). Po krátkém odpočinku a výhledech budeme postupovat už stejně jako skupina „B“ po naučné stezce k Chalupovcům (589 m;  15,9 km), kde se napojíme na červenou TZ. Přes Tri kopce a Bílou  studnu pokračujeme na vrchol Kobyly (583 m; 19,3 km). Z Kobyly sejdeme na vrchol Výzkumu, z něhož postupujeme podél Vojšických luk ke křižovatce v Kněždubském háji (353 m; 24,3 km). Na závěr sestoupáme po silničce a žluté TZ okolo kapličky svatého Urbana do Kněždubu (183 m; 27 km), kde túru v Pivnici Na Rožku zakončíme.

Trasa „B“:     Z Lučiny (289 m) po modré TZ pozvolným stoupáním k oboře Pusté a rozcestí Návdanky (465 m; 2,5 km), ze kterého budeme pokračovat po cyklostezce na vrchol Bukoviny (583 m; 4,5 km). Poté po červeném TZ k rozcestí Žalostiná, Chalupovci (590 m; 6,0 km), kde uhneme doprava a po naučné stezce vystoupáme na  vrchol Žalostiné (622 m; 7,0 km). Po odpočinku a výhledech se vrátíme zpět po naučné stezce  k Chalupovcům, kde se opět napojíme na červenou TZ. Přes Tri kopce a Bílou studnu pokračujeme na  vrchol Kobyly (583 m; 11,3 km). Z Kobyly sejdeme na vrchol Výzkumu, z něhož postupujeme podél Vojšických luk ke křižovatce v Kněždubském háji (353 m; 16,3 km). Na závěr sestoupáme po silničce a žluté TZ okolo kapličky svatého Urbana do  Kněždubu (183 m; 19 km), kde túru v Pivnici Na Rožku zakončíme.

V případě únavy si lze trasu zkrátit o 2 km a to z Bílé studny po zelené TZ, přes Vojšické louky na rozcestí Traviska a odtud po žluté TZ přes Kněždubských háj do Kněždubu.

Návrat:    autobusem z Kněždubu s odjezdem v 16:42 nebo 18:42, po okamžitém přestupu ve Strážnici, příjezd do Hodonína v 17:38, resp. 19:38

S sebou:  pevnou turistickou obuv, odpovídající turistické oblečení (na vrcholu Žalostiné bývá větrno), doporučeny turistické hole, svačinu a nápoj na celý den (na trasách není možnost občerstvení v žádném restauračním zařízení, až po sestupu v Kněždubu v Pivnici Na Rožku, platný doklad totožnosti, průkaz pojištěnce.

Na jarní vycházku do blízkých Bílých Karpat srdečně zvou a případné další informace poskytnou Adéla Příkaská (mob. 606 865 359) a Olda Hřiba (mob. 607 877 645).

Důležitost: vysoká
Zúčastnili se (2) Ivan Bosnyak, Vašoň Láhev
Nezúčastnili se (0)
Zadal:Adéla Příkaská, 7. 3. 2018, 21:35   (upraveno 2. 4. 2018, 14:16)