Spoluhráči.cz klub Klub českých turistů, odbor Hodonín kalendář akcí 40. ročník Pochodu slováckými vinohrady

Klub českých turistů, odbor Hodonín – 40. ročník Pochodu slováckými vinohrady

Možné akce:

40. ročník Pochodu slováckými vinohrady

Kdy:Sobota 1. 10. 2016 7:00 – 17:00
Kde:Slovácko, Podluží
Popis akce:

40. ročník Pochodu slováckými vinohrady - popis tras

Trasa 23 km (start od 7:00 do 11:30 v prostorách hotelu GRAND naproti vestibulu nádraží ČD, Wilsonova 6, Hodonín, vlastní červené značení): Od hotelu Grand (K1) krátce po červené TZ podchodem pod nádražím ČD ve směru do Bažantnice na ulici Lipová alej ke křižovatce s ulicí Erbenovou. Na křižovatce odbočit doleva a stále rovně po Erbenově ulici, přes Hornickou čtvrť, křižovatku se Studenou chodbou a podjezdem pod výpadovkou z Hodonína ke křižovatce s Širokou alejí, odbočit doprava, podejít silnici č. I/55 a pokračovat podél potrubí šotolinovou cestou po Široké aleji k druhému přechodu přes potrubí (infotabule rezervace Stupava). Zde doleva a po asfaltové cyklostezce Baaderovou alejí na Písečný. Následně mezi rybníky u prodejny ryb za mostem přes Kyjovku odbočit po cyklostezce „Podluží“ ve směru na Dolní Bojanovice dvakrát doprava a vzápětí doleva, nezpevněná cyklostezka nás mezi rybníkem Komárovským a Nad Sádkami přivede podél levého břehu Prušánky na okraj lesa, do kterého vstoupíme přes mostek v místě zvaném U Řešice, projdeme okolo trampské osady a po již vyasfaltované cyklostezce dorazíme do Dolních Bojanovic ke kulturnímu domu (K2 ve foyer kulturního domu). Od kulturního domu mírným stoupáním po ulici Hlavní ve směru na Starý Poddvorov, u konce obce odbočit doleva na ulici Mlýnskou s průchodem mezi sklepy a pokračováním po ulici Vinařská s možností občerstvení a ochutnávky burčáku a vína při vyhrávání místních kapel a cimbálových muzik. Na konci ulice Vinařská se trasy dělí, trasa 23 km pokračuje doprava esíčkem na návrší Staré hory s dřevěným křížem a následně klesáním po nově zbudované asfaltové cyklostezce podél vinohradů a okolo turistického altánku k naftařskému střediska, a poté panelovkou do Starého Poddvorova, kde projdeme ulicí Čekačka ke zvoničce a ulicí Radniční do středu obce na křižovatku s ulicí Řádek k pohostinství Na křižovatce. Od pohostinství budeme pokračovat rovně do kopce Sklepní ulicí podél sklepů k altánku, dále doprava po cyklostezce č. 412 „Moravská vinná“ mezi vinohrady ke kótě 262 m. n. m., následně doleva po červené TZ lesní pěšinou na okraj pole a vinohradů a k rozcestí Pusté. Zde opustíme červenou TZ a po asfaltce s křížením silnice Lužice - Čejkovice přejdeme před areál zemědělského družstva a k dřevěnému větrnému mlýnu (K3, možná prohlídka objektu - vstupné 20 Kč). Od mlýna zpátky na asfaltku, projdeme areálem Zemědělské a.s. a budeme pokračovat po levé horní cestě mezi polem a sadem k horizontu, odkud klesneme remízkem mezi sady a vinohrady k obecnímu úřadu v Novém Poddvorově, projdeme obcí nahoru k vinným sklepům až k penzionu U Lípy, kde odbočíme doleva a po asfaltové cyklostezce č. 5115 přijdeme k rozhledně Na Podluží (K4). Od rozhledny klesneme po cyklostezce „Podluží“ mezi vinohrady k Božím mukám, kde uhneme doprava podél sklepů k Vrchním Nechorám a rodinnému vinařství U svatého Kříže, kde odbočíme doleva na modrou TZ, která nás přivede k rozcestníku v Nechorech, odbočíme doleva a ihned doprava, přejdeme do dlážděné sklepní uličky, po níž se doleva vydáme až do cíle na asfaltové ploše před vinnými sklepy U Jeňoura (K6).

Trasa 14 km (start od 7:00 do 11:30 v prostorách hotelu GRAND naproti vestibulu nádraží ČD, Wilsonova 6, Hodonín, vlastní modré značení): Od hotelu Grand (K1) přes Písečný a kulturní dům v Dolních Bojanovicích (K2 ve foyer kulturního domu) až ke konci ulice Vinařská souběžně s trasou 23 km. Na konci ulice Vinařská doleva a podél sklepů v ulici Pod Čaganovem, na křižovatce s ulicí Rýnská před orlovnou doprava a po zelené TZ přes Hrabinkovu stružku polní cestou k josefovským sklepům na křižovatku s modrou TZ Josefov - vinné sklepy (K5), odtud doprava podél sklepů (možnost návštěvy také horních sklepů), na jejich konci doleva a polní cestou po modré TZ k vinným sklepům v Nechorech do cíle pochodu (K6).

Trasa 15 km (start od 7:30 do 12:00 ve foyer kulturního domu v Dolních Bojanovicích, Hlavní 49, vlastní červené značení): Trasa je vedena souběžně s trasou 23 km vycházející z Hodonína přes Starý Poddvorov, Poddvorovský větřák, Nový Poddvorov, rozhlednu Na Podluží a Vrchní Nechory do areálu vinných sklepů v Nechorech.

Trasa 6 km (start od 7:30 do 12:00 ve foyer kulturního domu v Dolních Bojanovicích, Hlavní 49, vlastní modré značení): Trasa je vedena souběžně s trasou 14 km vycházející z Hodonína přes vinné sklepy Josefov do areálu vinných sklepů v Nechorech.

Důležitost: vysoká
Přílohy:
Zúčastnili se (1) Arnoštka Foukalová
Nezúčastnili se (0)
Zadal:Jiří Michenka, 14. 12. 2015, 12:55   (upraveno 20. 9. 2016, 9:13)