Spoluhráči.cz klub Cyklisti Rýmařov dokumenty a články Trasa 003: Dlouhé Stráně terénem

Cyklisti Rýmařov – článek Trasa 003: Dlouhé Stráně terénem

Možné akce:
profilové foto Pavel Vraspír
Pavel Vraspír

Trasa 003: Dlouhé Stráně terénem

Vytvořeno:7. 9. 2008, 20:26
Autor:Pavel Vraspír
Možnosti
Anotace:Trekking/MTB, Délka: 79 km, Převýšení: 1580 m, Náročnost: těžká, Povrch: převážně lesní asfaltky, lesní a polní cesty, silnice II. a III. třídy; krátký úsek Podolský potok - Skřítek a stoupání po úpatí Smrčníku před Dl.Stráněmi jsou velmi náročné

Délka: 79 km, Převýšení: 1580 m

Broňa Rektořík, Pavel Vraspír, Peťa Staněk, Jirka Lysický, Jarda Bartoš
Čas: cca 4h50min, průměr: 16.2 km/h

Občerstvení: Vernířovice-penzion U Čarodějky, myslivna Rabštejn

Interaktivní mapa zde: http://www.cykloserver.cz/tipy-na-vylety/detail/?d=2416

GPX soubor trasy je v sekci Dokumenty.

Popis trasy:

Na Skřítek klasicky kolem Anenské huti, kolem Škaredé jedle podél Podoláku,po červené do ostrého krátkého kopce,po lesní pěšině a pak asfaltce na Skřítek,kousek po E11 směr Šumperk, na rovince za esíčky doprav, na vidličce dvou cest dolev, klesání až k lesní asfaltce, po ní doprava a pak už jen pořád do kopce :-) na rozcestí u altánku, kde asfalt končí je nutno zatočit ostře doprava (skoro o 180 stupňů) a pokračovat ve stoupání, po půl kilometru na rozcestí doleva do ostrého krátkého stoupání, za ním na křižovatce lesních cest doprava, a po této cestě přes Smrčník až na asfaltku, která vede z dolní nádrže elektrárnyna horní, na ní doleva až k horní nádrži. Po dostatečném pokochání výhledy po asfaltce dolů, na křižovatce doleva (nikoliv k dolní nádrži!), kolem větrníků sjet do údolí. V místě, kde se cesta stáčí doprava podél plotu obory je nutno odbočit doleva a jet podél plotu obory směrem na Vernířovice. Zde směr Sobotín, na kraji Sobotína doleva a okrajem Sobotína dojet do Rudoltic, zde překřížit E11 a pokračovat směr Hraběšice. Po stoupání na kopci odbočit doleva na žlutou turistickou značku, po ní na rozc. Hvězda, zde směr Rabštejn. Z Rabštejna směr Skřítek, asi po 2-3 km odbočka doprava na lesní cestu, která vede (víceméně) po vrstevnici. V místě, kde se cesta blíží E11 odbočit doprava, lesní cesta vede k místu Pod Výhledy, odtud dolů směr Janovice a Rýmařo.