Spoluhráči.cz klub Klub českých turistů, odbor Hodonín kalendář akcí 42. ročník Pochodu slováckými vinohrady

Klub českých turistů, odbor Hodonín – 42. ročník Pochodu slováckými vinohrady

Možné akce:

42. ročník Pochodu slováckými vinohrady

Kdy:Sobota 6. 10. 2018 7:00 – 18:00
Kde:Slovácko, Podluží
Popis akce:

Klub českých turistů, odbor Hodonín

ve spolupráci s Jihomoravským krajem, Městem Hodonín, Regionem Podluží a Televizí Nova

v rámci oslav 100. výročí vzniku samostatného Československého státu a

130. výročí založení Klubu českých turistů

srdečně zve širokou turistickou veřejnost

v sobotu 6. října 2018 na

42. ročník turistického Pochodu slováckými vinohrady

První říjnová sobota tradičně připadá na nejvýznamnější akci, kterou pořádá Klub českých turistů, odbor Hodonín pro širokou veřejnost. Tou je Pochod slováckými vinohrady, na který se v sobotu 6. října 2018 vydáme již podvaačtyřicáté.

POPIS TRAS

Trasa 23 km (start od 7:00 do 11:30 v prostorách hotelu GRAND naproti vestibulu nádraží ČD, Wilsonova 6, Hodonín, vlastní červené značení): Od hotelu Grand (K1) krátce po červené TZ podchodem pod nádražím ČD ve směru do Bažantnice na ulici Lipová alej ke křižovatce s ulicí Erbenovou. Na křižovatce odbočit doleva a stále rovně po Erbenově ulici, přes Hornickou čtvrť, křižovatku se Studenou chodbou a podjezdem pod výpadovkou z Hodonína ke křižovatce s Širokou alejí, odbočit doprava, podejít silnici č. I/55 a pokračovat podél potrubí šotolinovou cestou po Široké aleji k druhému přechodu přes potrubí (infotabule rezervace Stupava). Zde doleva a po asfaltové cyklostezce Baaderovou alejí na Písečný (5 km).

Následně mezi rybníky, u prodejny ryb za mostem přes Kyjovku odbočit po cyklostezce „Podluží“ ve směru na Dolní Bojanovice dvakrát doprava a vzápětí doleva, nezpevněná cyklostezka nás mezi rybníkem Komárovským a Nad Sádkami přivede podél levého břehu Prušánky na okraj lesa, do kterého vstoupíme přes mostek v místě zvaném U Řešice, projdeme okolo trampské osady a po již vyasfaltované cyklostezce dorazíme do Dolních Bojanovic (8 km) ke kulturnímu domu (K2 ve foyer kulturního domu) vedle restaurace Obecní dům (možnost občerstvení, WC).

Od kulturního domu mírným stoupáním po ulici Hlavní ve směru na Starý Poddvorov, u konce obce odbočit doleva na ulici Mlýnskou s průchodem mezi sklepy a pokračováním po ulici Vinařská s možností občerstvení a ochutnávky burčáku a vína při vyhrávání místních kapel a cimbálových muzik.

Na konci ulice Vinařská se trasy dělí, trasa 23 km pokračuje doprava esíčkem na návrší Staré hory s dřevěným křížem a následně klesáním po nově zbudované asfaltové cyklostezce Podluží podél vinohradů a okolo turistického altánku k naftařskému středisku, a poté panelovkou do Starého Poddvorova, kde projdeme ulicí Čekačka ke zvoničce (doleva krátce k hospodě U Ježů, možnost občerstvení, WC) a ulicí Radniční do středu obce na křižovatku s ulicí Řádek k pohostinství Na křižovatce (momentálně uzavřená, v sousedství Penzion Prygl, 14 km).

Od pohostinství budeme pokračovat rovně do kopce Sklepní ulicí (!!!) podél sklepů k altánku, dále doprava po cyklostezce č. 412 „Moravská vinná“ mezi vinohrady ke kótě 262 m. n. m., následně doleva po červené TZ lesní pěšinou na okraj pole a vinohradů a k rozcestí Pusté (17 km). Zde opustíme červenou TZ a po asfaltce s křížením silnice Lužice - Čejkovice přejdeme neznačeně před areál zemědělského družstva a k dřevěnému větrnému mlýnu (18 km, K3, možná prohlídka objektu - vstupné 20 Kč).

Od mlýna zpátky na asfaltku, projdeme areálem Zemědělské a.s. a budeme pokračovat po levé horní cestě mezi polem a sadem k horizontu, odkud klesneme remízkem mezi sady a vinohrady k obecnímu úřadu v Novém Poddvorově (19 km), projdeme obcí nahoru kolem hospůdky U Smrku (možnost občerstvení, WC) k vinným sklepům až k penzionu U Lípy, kde odbočíme doleva a po asfaltové cyklostezce č. 5115 přijdeme k rozhledně Na Podluží (20 km, K4).

Od rozhledny klesneme po cyklostezce „Podluží“ mezi vinohrady k Božím mukám, kde uhneme doprava podél sklepů k Vrchním Nechorům a rodinnému vinařství U svatého Kříže, kde odbočíme doleva na modrou TZ, která nás přivede k rozcestníku v Nechorech, projdeme esíčkem mírně do kopce a modrá TZ nás okolo sklepu U Jeňoura přivede až do cíle na konci areálu vinných sklepů a křížení cest k rozhledně Na Podluží a do Josefova (23 km, K6).

Trasa 14 km (start od 7:00 do 11:30 v prostorách hotelu GRAND naproti vestibulu nádraží ČD, Wilsonova 6, Hodonín, vlastní modré značení): Od hotelu Grand (K1) přes Písečný a kulturní dům v Dolních Bojanovicích (K2 ve foyer kulturního domu) až ke konci ulice Vinařská souběžně s trasou 23 km

Na konci ulice Vinařská dolevapodél sklepů v ulici Pod Čaganovem, na křižovatce s ulicí Rýnská před Orlovnou dopravapo zelené TZ přes Hrabinkovu stružku polní cestou k josefovským sklepům na křižovatku s modrou TZ Josefov - vinné sklepy (12,5 km, K5), odtud doprava podél sklepů (možnost návštěvy také horních sklepů), na jejich konci doleva a polní cestou po modré TZ  na začátek vinných sklepů v Nechorech do cíle pochodu (14 km, K6).

Trasa 15 km (start od 7:30 do 12:00 ve foyer kulturního domu v Dolních Bojanovicích, Hlavní 49, vlastní červené značení): Trasa je vedena souběžně s trasou 23 km vycházející z Hodonína přes Starý Poddvorov, Poddvorovský větřák, Nový Poddvorov, rozhlednu Na Podluží a Vrchní Nechory do areálu vinných sklepů v Nechorech.

Trasa 6 km (start od 7:30 do 12:00 ve foyer kulturního domu v Dolních Bojanovicích, Hlavní 49, vlastní modré značení): Trasa je vedena souběžně s trasou 14 km vycházející z Hodonína přes vinné sklepy Josefov do areálu vinných sklepů v Nechorech. Tentokrát je trasa součástí projektu TV Nova „Jdeme s Novou“ a v cíli pochodu u stánku TV Nova si účastníci budou moci zatočit kolem štěstí a vyhrát krásné ceny, které se milovníkům procházek v přírodě budou určitě hodit.

Cíl všech tras: vstup do areálu vinné sklepy Nechory ve směru od křižovatky cest od rozhledny Na Podluží a josefovských sklepů (11:00 – 18:00)

Odměna: diplom, upomínkový předmět, možnost zakoupení turistických nálepek a odznaků

Startovné: 30 Kč, mládež do 15 let 10 Kč

Provoz kyvadlové dopravy od křížku pod Nechorami u parkoviště pro autobusy do železniční stanice Moravská Nová Ves, kde budou mimořádně zastavovat i rychlíky, od 14:00 do 18:30.

Na rozhlednu Na Podluží je vstup na vlastní nebezpečí. Při výstupu na vyhlídkovou plošinu dbejte zvýšené opatrnosti a ohleduplnosti k ostatním návštěvníkům!!! Pochod se koná z každého počasí, každý registrovaný turista se pochodu účastní na vlastní nebezpečí.

MÍSTNÍ VINAŘI TRADIČNĚ ZAJISTILI BOHATOU OCHUTNÁVKU BURČÁKŮ A VÍN S OBČERSTVENÍM, JSTE VÍTÁNI!

Další informace na: www.spoluhraci.cz/kcthodonin

Důležitost: vysoká
Přílohy:
Zúčastnili se (1) Jitka Červinková
Nezúčastnili se (0)
Zadal:Jiří Michenka, 15. 9. 2018, 10:44   (upraveno 19. 9. 2018, 20:16)
Možnosti

Komentáře k této akci

Depending on the patient’s needs  lingam massage in chennai and preferences, an aromatherapist can mix different oils together to customize each massage session.