Spoluhráči.cz klub Klub českých turistů, odbor Hodonín kalendář akcí Údolím Jihlavky a rozhledna Hlína

Klub českých turistů, odbor Hodonín – Údolím Jihlavky a rozhledna Hlína

Možné akce:

Údolím Jihlavky a rozhledna Hlína

Kdy:Sobota 29. 4. 2017 –
Kde:Ivančicko
Popis akce:

Na sobotu 29.4.2017 je v plánu KČT Hodonín akce Údolím Oslavy. Protože na trati ČD je výluka a doprava komplikovaná, zvolil jsem náhradní trasu Údolím Jihlavky.

Sraz: na nádraží ČD v 7,00 s odjezdem 7,18 směr Brno s přestupem do Moravských Bránic – 9,30 hod.

Jízdné: doporučuji k zakoupení celodenní víkendovou jízdenku za 190,- Kč pro 2 dospělé a 3 děti.

Trasa: V Moravských Bránicích od nádraží ČD půjdeme po ČTZ k řece Jihlavě, kde u kaple  Nejsvětější Trojice odbočíme po cyklostezce přes most a budeme pokračovat po ČTZ proti proudu. V údolí Jihlavky uvidíme nový železniční viadukt i původní most „železňák“.  Pokračujeme po ČTZ kolem vyhlídky U Lišky a vystoupáme na kopec nad Ivančicemi, který se jmenuje Réna ( 319 m.n.m.), kde se nachází stejnojmenná rozhledna, nazývaná také rozhledna Alfonse Muchy.  Sestoupáme k řece a kolem vodní elektrárny a okrajem Ivančic v ulici Hřbitovní přejdeme na MTZ na které se nachází křížová cesta, tvořena čtrnácti zděnými výklenkovými kaplemi a vede na Krásnou horu ke kostelu Sv. Jakuba. Pokračujeme stále po MTZ a přes Starou horu ( 398 m.n.m. ) přijdeme do obce Hlína, odbočíme vlevo na Hlínský kopec, kde se nachází rozhledna Vladimíra Menšíka. Na autobusové zastávce putování ukončíme.

Délka trasy měří 15 km.

Odjezd busem z Hlíny v 14,56 s přestupem v Zastávce u Brna a v Brně, příjezd do Hodonína v 17,40 hod.

S sebou:   pevnou turistickou obuv, doporučuji turistické hole, svačinu a nápoj.

Výsledek obrázku pro ivančický viadukt foto

Na akci zve a případné informace poskytne O. Hřiba na tel.: 607 877 645

Důležitost: střední
Zúčastnili se (4) Olda Hřiba, Ivan Bosnyak, Ivan Machýček, Stanislav Patík
Nezúčastnili se (0)
Zadal:Olda Hřiba, 17. 4. 2017, 11:55   (upraveno 17. 4. 2017, 12:01)